Rusya Başbakan Yardımcısı Aleksandr Novak, Batılı ülkelerin Rus petrolünü almayı durdurmaları halinde, fiyatların varil başına 300 dolara çıkabileceğini bildirdi.
Novak, başkent Moskova’da iktidardaki Birleşik Rusya Partisi yetkilileriyle gerçekleştirdiği toplantıda, Rusya’ya yönelik yaptırımların enerji sektörüne etkilerini değerlendirdi.
Rus petrol sektörünün vergilendirme sisteminde bazı değişiklikler yapılacağına dikkat çeken Novak, “Ürünlerimizin bir kısmı şu anda indirimle satılıyor. Şirketlerimizin zarara uğramaması için vergilendirme sistemini piyasadaki petrol fiyatlarına denk hale getirmeliyiz.” dedi.
Novak, ABD ve İngiltere’nin Rus petrolü almayı durdurma kararı aldığını hatırlatarak, “Bunun etkisi az oldu çünkü bu ülkelere sevkiyatımız düşük seviyede. ABD’ye tüm petrol ihracatımızın yüzde 3’ünü sevk ediyorduk.” ifadelerini kullandı.
Rusya’nın, yaptırım baskısına rağmen petrol ve doğal gaz üretimini tam kapasiteyle sürdürdüğünün altını çizen Novak, “Ocak ve şubatta üretimimiz geçen yıla kıyasla daha da yüksek seviyede.” dedi.
Rusya’dan ABD’ye uranyum tedariki yasaklanabilir
Novak, Rus petrol üreticilerinin ihracat rotalarını çeşitlendirmeye başladıklarının altını çizerek, “Petrol üreticileri, sevkiyatlarını batı istikametinden doğu istikametine yönlendirmeye başladılar bile.” ifadelerini kullandı.
Batılı ülkelerin Rus petrolüne yönelik ambargo uygulamaları halinde fiyatların önemli oranda artacağı öngörüsünde bulunan Novak, “Eğer böyle bir adam atarlarsa, petrol fiyatı 300 dolara hatta bazılarına göre 500 dolara kadar çıkacak.” diye konuştu.
Novak, Rus enerji sektörüne yönelik yaptırımları sebebiyle ABD’ye uranyum tedarikinin yasaklanması konusunun da gündemlerinde olduğunu belirtti.