Çalışma saatlerinin kısalıp kısalmayacağına dair devam eden tartışmaların ortasında, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Vedat Işıkhan’dan önemli bir açıklama geldi.
Bakan Işıkhan, konuyla ilgili olarak, “Çalışma süreleri, ücretler, işçilerin refahı gibi konular, gündemimizde önemli bir yer tutuyor.” ifadesini kullandı.
Işıkhan, açıklamasına şu şekilde devam etti: “Bakanlık olarak, ülkemizin büyümesine ve istihdamının artmasına katkı sağlarken bir yandan da çalışanların refahını artıracak ve güvenliğini koruyacak tedbirleri hassasiyetle uyguluyoruz. Bu kapsamda, çalışma süreleri, ücretler, iş sağlığı ve güvenliği, işçilerin refahı, kadın, çocuk ve gençlerin çalıştırılması, kayıt dışılık, işsizlik, istihdam ve iş gücü piyasası uygulamaları gibi konular, gündemimizde önemli bir yer tutuyor. Çalışma şartlarına ve ortamına ilişkin tüm mevzuat hükümlerinin uygulanmasına dair, araştırma, inceleme ve denetlemeyi kapsayan teftiş faaliyetleri bakanlığımızın iş müfettişleri tarafından yerine getirilmektedir.”