İstanbul’da metrobüs ücretinin kredi kartıyla temas etmeden yapılan ödemelerde 60 TL olarak tahsil edilmesi tartışmalara neden oldu. 22,26 TL olan İstanbulkart ile yapılan ödeme seçeneğine kıyasla, kredi kartıyla ödemede yolcuların cebinden 60 TL çıkıyor.
İstanbul’da toplu taşıma ücretlerine yapılan yüzde 51.52’lik zam sonrasında, metro, otobüs, vapur ve tramvaydaki tek biniş ücreti 15 TL’ye, metrobüs ise 22,26 TL’ye yükseltilmişti. İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) geçtiğimiz dönemde toplu taşıma hizmetlerinde kredi kartıyla ödeme seçeneğini başlatmıştı. Ancak son zamdan sonra özellikle metrobüs kullanımlarında, kredi kartıyla temas etmeden ödeme yapılması durumunda tahsil edilen ücret oldukça dikkat çekici bir hal aldı.
Normalde 22,26 TL olan metrobüs ücretinin, kredi kartı veya banka kartıyla temasız ödeme yöntemiyle ödendiğinde 3 kat artarak 60 TL olarak tahsil edildiği görülüyor. Kredi kartı, banka kartı veya ön ödemeli kart ile ödeme yapmak isteyenler; otobüs, vapur, metro ve tramvayda 15 TL yerine 30 TL ödüyorlar. İETT’nin web sitesinde yer alan tarifelere göre, metrobüs yolculuklarında bir durak ilerlemek için ödenmesi gereken ücret 10,74 TL iken, en uzun mesafe için 22,26 TL olarak belirtiliyor.
Bu yüksek fiyat farkının farkına varan kullanıcılar, sosyal medya platformlarında tepkilerini dile getirmeye başladı. İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu’nun adıyla oluşturulan etiketler aracılığıyla, uygulanan bu yüksek fiyat politikası eleştiriliyor. Bazı kullanıcılar, Cevizlibağ’dan Çağlayan’a gitmek gibi kısa bir mesafede bile metrobüsle bu ödeme yöntemi ile 60 TL ödemek zorunda kaldıklarını dile getirerek tepkilerini ifade ediyorlar.