featured
Küresel elektrik üretiminin yüzde 10'unu karşılayan ve enerji arz güvenliği açısından güvenilir bir kaynak olarak öne çıkan nükleer enerjide kurulu güç artmaya devam ediyor. ( Firdevs Yüksel - Anadolu Ajansı )
  1. Haberler
  2. Genel
  3. Gündem
  4. İkinci nükleer santral adına Rosatom ile görüşmeler başlama aşamasında

İkinci nükleer santral adına Rosatom ile görüşmeler başlama aşamasında

Google'da Abone Ol
0
Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakan Yardımcısı Alparslan Bayraktar, Sinop’ta inşa edilecek ikinci nükleer enerji santralinin yapımı adına Rusya Devlet Atom Enerjisi Kurumu (Rosatom) ile görüşmelere başlama aşamasına gelindiğini ifade etti.

Bayraktar, Rusya’nın Soçi kentinde gerçekleştirilen 12. Uluslararası Nükleer Enerji Fuarı “Atomexpo 2022″de, Türkiye’nin gelecek 30 yıl için enerjide önemli hedefleri bulunduğunu ifade etti.

Nükleer enerjinin karbon emisyonlarını azaltma konusunda önemli bir kaynak olduğunu belirten Bayraktar, “İlk tahminlerimize göre en az 16 ila 20 reaktöre ihtiyacımız var ya da Akkuyu NGS’ye ek olarak, yüzyılın başında karbon nötr bir ekonomi olmak için 12 ila 16 reaktöre ihtiyacımız var.” diye konuştu.

Sinop’ta inşa edilecek ikinci nükleer enerji santraline ilişkin de değerlendirmelerde bulunan Bayraktar, “Sinop için görüşmelere gelince, bu önce Japon hükümetiyle başladı ve şimdi Akkuyu NGS’deki ortağımız Rosatom ile görüşmelere başlama aşamasındayız. Ana fikir, yine nükleere ihtiyacımız olduğu ve bunu daha rekabetçi hale getirmemiz gerektiği. Akkuyu önümüzde harika bir örnek oldu. Çok şey öğrendik.” şeklinde konuştu.

Bayraktar, yeni dönemde nükleer enerjide Güney Kore ve ABD’li şirketlerle görüşmelere başlandığını ve üçüncü santral için de Çin hükümetiyle temas halinde olunduğunu ifade etti.

Rusya’nın nükleer santral inşaatında Türkiye öncelikli

Rosatom Genel Müdürü Aleksey Lihaçev de son dönemde yaşanan küresel siyasi gelişmelerin enerji sektörünü olumsuz etkilediğini ifade ederek, daha önce bin metreküpü 200 dolar olan doğal gazın fiyatının, şu an 4 bin dolar seviyelerine çıktığını belirtti.

Son dönemde dünyada nükleer enerjiye yönelimin giderek arttığını belirten Lihaçev, başta Fransa ve Almanya olmak üzere birçok Avrupa ülkesinin nükleer santrallere yeniden önem vermeye başladığını söyledi.

Lihaçev, nükleer enerji sektörünün yeni bir dönüşümün eşiğinde olduğuna değinerek, Rusya’nın nükleer santral inşaatında Türkiye, Bangladeş, Macaristan, Mısır ve Afrika ülkelerine öncelik verdiğini belirtti.

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

0/30 karakter

Giriş Yap

Finansopia ayrıcalıklarından yararlanmak için hemen giriş yapın veya hesap oluşturun, üstelik tamamen ücretsiz!