Altın, yatırımcıların Fed’in faiz yükseltme politikasındaki görünümü değerlendirmesiyle düşüşünü devam ettirdi.
Spot altın, bu sene yatırımcıların ekonomik düşüş ve enflasyonist baskılara karşı güvenli liman olarak tercih etmesiyle yüzde 5 yükseldi. Yine de yukarı yönlü hareket son 40 senenin en yüksek enflasyonunu dizginlemeye çalışan Fed’in daha sıkı bir para politikası izleyeceği beklentileriyle kısıtlı kaldı.
Avrupa Birliği, Rusya’yı cezalandırmak için ek yaptırımların yolda olduğunu ifade ederken, ABD Ulusal Güvenlik Danışmanı Jake Sullivan ABD’nin de bu hafta içinde yeni yaptırımlar açıklayacağını bildirdi.
JPMorgan Chase&Co. CEO’su Jamie Dimon da daha fazla yaptırım çağrısında bulunarak ABD Merkez Bankası’nın bir noktada piyasanın beklediğinden daha fazla faiz artırmak zorunda kalabileceğini ifade etti.
Çarşamba günü açıklanacak Fed tutanaklarının Merkez Bankası’nın ne kadar hızlı faiz artıracağına dair beklentilere yöne vermesi düşünülüyor.
“Fed’in faiz oranlarını agresif olarak artıracağına dair baskın bir görüş var ve bu durum altına dair herhangi bir kazancı boğuyor gibi görünüyor” diyen Howard Lee Ukrayna savaşına da değinerek, “ABD iki ülke arasında bir barış anlaşmasına varılsa dahi yaptırımların devam edebileceğini ima etti. Ancak bunun altına etkisi kalıcı olup olmayacağını söylemek zor” şeklinde konuştu.
Spot altın yüzde 0,2 değer kaybederek 1929 dolara düştü.