featured
  1. Haberler
  2. Genel
  3. Dünya
  4. Endonezya palm yağı ihracatını hızlandırma planı başlattı

Endonezya palm yağı ihracatını hızlandırma planı başlattı

Google'da Abone Ol
0
Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

Dünyanın en büyük palm yağı üreticisi Endonezya’nın, en az 1 milyon ton ham palm yağı ve türevlerini sevk etmeyi amaçlayan ihracat hızlandırma planı başlattığı ifade edildi.

Palm yağı ihracatını hızlandırma planının hemen yürürlüğü girmesine ve 31 Temmuz’a kadar geçerli olması kararlaştırıldı.

Yeni düzenlemeyle beraber ihracatçıların sevkiyat kotaları genişletilirken, daha büyük bir sevkiyat kotasına ihtiyaç duyulması durumunda 1 milyon tonluk kotanın aşılmasına da izin verilecek.

Dünyanın en büyük palm yağı üreticisi konumunda bulunan Endonezya, iç piyasadaki yemeklik yağ tedarikini desteklemeyi ve fiyatları kontrol altında tutmayı hedefleyen üç haftalık ihracat yasağının akabinde 23 Mayıs itibarıyla palm yağı ihracatının tekrar başlamasına izin vermişti.

Fakat iç piyasalardaki tedariki desteklemek hedefiyle hükümet tarafından konulan bazı tedbirler ihracatçıları zor durumda bırakırken, ülke genelindeki sevkiyatların yavaşlamasına sebep oldu.

Yerel palm yağı üreticileri de söz konusu tedbirler sebebiyle ellerindeki palm yağını satmakta çeşitli sıkıntılar yaşamaya başladı.

Hükümet, ivedilikle uygulamaya koyduğu ihracat hızlandırma planının çiftçi ve ihracatçıların mevcut sıkıntılarına çözüm getirmesini amaçlıyor.

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

0/30 karakter

Giriş Yap

Finansopia ayrıcalıklarından yararlanmak için hemen giriş yapın veya hesap oluşturun, üstelik tamamen ücretsiz!