Şanghay’ın bazı bölgelerinde koronavirüs bulaş riskini kontrol altına almak adına bugün uygulanmaya başlanan yeni tecrit önlemleri kapsamında Minhang bölgesinde ikamet eden vatandaşlara evde kalma çağrısı gerçekleştirildi.
Hükümetten yapılan açıklamada, 2 milyonun üzerinde nüfusa sahip olan Minhang’daki tüm vatandaşlara 11 Haziran’da test uygulanacağı ve testlerin tamamlanmasının akabinde önlemlerin kaldırılacağı belirtildi.
Zorunlu testler 23 Haziran’da sona erecek şekilde beş tur olarak yapılacak.
Şanghay’da dün semptom göstermeyen dört yeni vaka bildirildi. Vakaların Minhang bölgesinde değil halihazırda karantina altında olan bölgelerde olduğu belirtildi.
Tekrar kısıtlamalar ile karşı karşıya kalan Şanghay’da geçen hafta tüm kenti kapsayan ve iki ay süren tecrit uygulaması sonlandırılmıştı.
Fakat bulaş zincirini mümkün olan en kısa sürede kırmayı amaçlayan sıfır COVID politikası doğrultusunda bazı yerleşim noktaları, tekrar kapatılmıştı.
Yetkililer bu kapsamında sadece pozitif vakaların görüldüğü bölgelerde değil, vakaların yakın temasta bulunduğu kişilerin de yaşadığı ya da ziyaret ettiği bölgelerde hızlıca hareket kısıtlaması ve test zorunluluğu uygulama yoluna gidiyor.