featured
  1. Haberler
  2. Ekonomi
  3. Emtia
  4. Altın ithalatı 6 ayın zirvesinde! Gümüş ikiye katlandı

Altın ithalatı 6 ayın zirvesinde! Gümüş ikiye katlandı

Google'da Abone Ol
Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

Türkiye’nin kıymetli maden ithalatı ekim ayında belirgin bir yükseliş gösterdi. Borsa İstanbul Kıymetli Madenler Piyasası verilerine göre altın ithalatı 13,43 tona ulaşarak nisan ayından bu yana görülen en yüksek seviyeye çıktı. Gümüş ithalatı ise güçlü seyrini sürdürerek 182,2 ton olarak kaydedildi.

Altın İthalatı Nisan Sonrası En Yüksek Düzeyde

Ekim ayında altın ithalatındaki artış dikkat çekti. Bir önceki ay 9,46 ton olarak gerçekleşen altın ithalatı, ekim döneminde 13,43 tona yükseldi. Geçen yılın aynı ayında ise altın ithalatı 9,65 ton seviyesindeydi.
Ocak–ekim dönemine bakıldığında toplam altın ithalatı 101,49 ton olarak açıklandı. Bu miktar, 2024’ün aynı dönemindeki 97,7 tonluk seviyenin üzerinde yer alarak yıllık bazda artışa işaret etti.

Gümüş İthalatı Güçlü Seyrini Sürdürüyor

Gümüşte yılın ilk 10 ayında belirgin bir yükseliş görüldü. Ekim ayında 182,2 tonluk ithalat yapılırken, bir önceki ay bu rakam 116,59 tondu. Geçen yılın ekim ayında ise gümüş ithalatı 37,27 ton olarak kaydedilmişti.
Yılın ilk 10 aylık döneminde toplam gümüş ithalatı 663,11 tona ulaştı. Bu seviye, geçen yılın aynı döneminde kaydedilen 327,7 tonluk miktarın yaklaşık iki katına çıkarak yıllık bazda güçlü bir artış ortaya koydu.

Giriş Yap

Finansopia ayrıcalıklarından yararlanmak için hemen giriş yapın veya hesap oluşturun, üstelik tamamen ücretsiz!