featured

Hangi araçlardan MTV alınmayacak?

Google'da Abone Ol
0
Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

Motorlu Taşıtlar Vergisi (MTV), bir kez daha artırılarak iki katına çıkarıldı. MTV ödemeleri artık interaktif vergi dairesi sistemine entegre edildi ve araç sahipleri bu yeni düzenlemeye göre ödemelerini yapmak zorundalar. Aksi takdirde faizli bir şekilde ödeme yapmaları gerekecek.

Bu gelişmelerin ardından araç sahiplerinin merak ettiği bir sorunun yanıtını vermek istiyoruz: Hangi araçlardan MTV alınmayacak?

MTV’de yapılacak iki kez ödemeyle ilgili detaylar netleşti. Bu bağlamda, vatandaşların merak ettiği hangi araçlardan MTV alınmayacak sorusunun yanıtı da ortaya çıktı.

İşte hangi araçlardan MTV alınmayacak:

  1. Devir işlemleri, 15 Temmuz tarihinden önce gerçekleştirilmiş araçlar için alıcı sorumlu olacak. Ancak bu tarihten sonra yapılan satışlarda ise satıcı sorumlu olacak.
  2. Deprem bölgesinde, deprem tarihinde kayıtlı olan taşıtların sahipleri, deprem nedeniyle yıkılan veya ağır/orta hasar alan binaların sahipleri ve deprem nedeniyle eşini veya birinci derece kan hısımını kaybeden kişiler, ek MTV ödemek zorunda olmayacaklar.
  3. Mevcut mevzuatta MTV’den muaf olan mükelleflerden ek MTV alınmayacak.
  4. Kamuya hizmet eden araçlar, Kızılay Derneği’ne kayıtlı olan taşıtlar, en az %90 engelli bireylerin üzerine kayıtlı araçlar ve hurda haline gelmiş araçlar, MTV vergisi ödemekle yükümlü olmayacaklar.
Hangi araçlardan MTV alınmayacak?
0

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

0/30 karakter

Giriş Yap

Finansopia ayrıcalıklarından yararlanmak için hemen giriş yapın veya hesap oluşturun, üstelik tamamen ücretsiz!