Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası’nın (TCMB) 2026 yıl sonu enflasyon tahminini yüzde 29,5 olarak güncellemesinin ardından, Ocak 2027 döneminde memur ve memur emeklilerinin maaşlarına yansıyacak olası artış oranları yeniden hesaplandı. Ortaya çıkan yüzde 7,91’lik tahmini zam senaryosuna göre kamu personelinin unvan ve derecelerine göre alacağı yeni maaş tutarları belirlendi.
Enflasyon Farkı ve Toplu Sözleşme Zammıyla Toplam Artış Yüzde 7,91’e Ulaşıyor
Ağustos ayında paylaşılan yılın üçüncü Enflasyon Raporu’nda 2026 yıl sonu enflasyon tahminini yüzde 28 seviyesinde öngören TCMB, yılın son raporunda yukarı yönlü güncellemeye giderek beklentisini yüzde 29,5’e çıkardı. Memur ve memur emeklilerinin maaş artışlarında toplu sözleşme oranlarının yanı sıra temmuz-aralık dönemindeki kümülatif enflasyonun yüzde 7’lik toplu sözleşme zammını aşmasıyla oluşan enflasyon farkı belirleyici oluyor.
Yıl sonu enflasyonunun yüzde 29,5 düzeyinde gerçekleşmesi halinde yılın ikinci yarısındaki enflasyon yaklaşık yüzde 9,97 olarak hesaplanıyor ve memur ile memur emeklileri için yaklaşık yüzde 2,78 oranında enflasyon farkı oluşuyor. Ocak 2027’de uygulanacak yüzde 5’lik toplu sözleşme zammının da eklenmesiyle toplam artış oranı yaklaşık yüzde 7,91 seviyesine ulaşıyor. Kesin zam oranları ise kasım ve aralık aylarına ilişkin enflasyon rakamlarının açıklanmasının ardından netlik kazanacak.
Unvan ve Derecelere Göre Tahmini Yeni Memur Maaşları
Yüzde 7,91’lik tahmini artış oranı esas alınarak yapılan hesaplamalara göre, farklı unvan ve derecelerde görev yapan memurların mevcut ve olası yeni maaş tutarları şu şekilde şekilleniyor:
| Unvan ve Derece | Mevcut Maaş (TL) | Yüzde 7,91 Zamlı Tahmini Maaş (TL) |
| En Düşük Memur Maaşı | 70.224,00 | 75.778,72 |
| Memur (9/1) | 73.070,00 | 78.849,84 |
| Teknisyen (11/1) | 75.877,00 | 81.878,87 |
| Öğretmen (1/4) | 83.254,00 | 89.839,39 |
| Hemşire (5/1) | 84.845,00 | 91.556,24 |
| Vaiz (1/4) | 86.983,00 | 93.863,36 |
| Uzman Öğretmen (1/4) | 92.166,00 | 99.456,33 |
| Polis Memuru (8/1) | 92.618,00 | 99.944,08 |
| Başkomiser (3/1) | 101.242,00 | 109.250,24 |
| Araştırma Görevlisi (7/1) | 102.779,00 | 110.908,82 |
| Şube Müdürü (1/4) | 107.110,00 | 115.582,40 |
| Mühendis (1/4) | 109.185,00 | 117.821,53 |
| Profesör (1/4) | 153.208,00 | 165.326,75 |
| Uzman Doktor (1/4) | 170.730,00 | 184.234,74 |
