Altın, Fed’in para politikasında agresif sıkılaştırmaya süreceği ve yatırımcıların güvenli varlık olarak yeniden ABD dolarına sığınmasına sebep olabilecek bir resesyonu tetikleyebileceği spekülasyonları ile üç haftanın en düşük düzeyini korudu.
Spot piyasada altının onsu 1.623 dolar seviyesinin altını test etti.
Doların sene içinde tekrar güç kazanması değerli metalin Mart ayında gördüğü yıllık zirveden yüzde 20 değer kaybetmesini sağlamıştı.
Minneapolis Fed Başkanı Neel Kashkari Çarşamba günü gerçekleştirdiği açıklamada, politika faizinin yüzde 4,5 ile 4,75 arasına yükseltilmesine karşın çekirdek enflasyonun hızlanması durumunda Fed’in sıkılaşmaya devam edebileceğine değindi. Bu açıklamayla dolar ve tahvil getirilerinin yükseldi.
“Bankacıların enflasyonu düşürmek için daha yüksek faizlere ihtiyaç duyulduğuna dair retoriği sürerken Fed yetkililerinden gelen şahin yorumlar değerli metalleri sarsmaya devam ediyor” diye belirten Avtar Sandu geçtiği bir notta, “Daha yüksek tahvil getiriler altın fiyatları için iyi olmaz” diye konuştu.