Sigortacılık ve Özel Emeklilik Düzenleme ve Denetleme Kurumu tarafından yapılan güncellemeyle, Karayolları Motorlu Araçlar Zorunlu Mali Sorumluluk Sigortası’nda önemli değişikliklere gidildi. Yapılan düzenleme ile 2024 yılından itibaren trafik sigortası primlerinde aylık artış oranı yüzde 5 olarak belirlendi.
Önceden aylık yüzde 2 olan prim artışı, yeni düzenleme ile 2024 yılı Ocak ayından itibaren yüzde 5’e çıkarıldı. Bu karar, Resmi Gazete’de yayımlanan “Karayolları Motorlu Araçlar Zorunlu Mali Sorumluluk Sigortasında Tarife Uygulama Esasları Hakkında Yönetmelik’te Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik” ile resmiyet kazandı.
Yapılan değişikliklere göre, 2024 Mayıs ayından itibaren ise trafik sigortası primleri, hasar maliyet endeksine göre belirlenecek. Hasar maliyet endeksi hesaplamasında, asgari ücret artışı yüzde 45, yedek parça ve aksesuar fiyat artış oranı yüzde 30, motorlu araç fiyat artış oranı yüzde 15 ve araç bakım onarım fiyat artış oranı yüzde 10 ağırlıklı olarak dikkate alınacak.
Zorunlu trafik sigortasının 2023’ten itibaren aylık yüzde 2 artışla uygulandığı, ancak 2024’ün ilk 4 ayı için belirlenen yüzde 5’lik artışın Resmi Gazete’de yayımlandığı bildirildi.
Kurul, hasar maliyet endeksi üzerinde izleme ve düzeltme faktörü belirlemeye, hasar frekansı, hasar maliyetleri ve diğer hususları göz önünde bulundurarak Ocak, Şubat, Mart ve Nisan ayları için belirlenen artış oranı ile Mayıs ayından itibaren endeks ile belirlenecek oranı sıfıra kadar indirme veya iki katına kadar artırma yetkisine sahip.