Türkiye Büyük Millet Meclisi Genel Kurulu, çalışma hayatıyla ilgili önemli değişiklikleri içeren kanun teklifini ele almaya hazırlanıyor. Teklife göre, İşçi ve BAĞ-KUR emeklilerinin artış oranı yüzde 42,6’ya yükselecek ve en düşük emekli aylığı 10 bin lira olacak. Bu düzenleme ile birlikte, zam farkları emeklilerin hesaplarına yatırılacak.
Ayrıca, işverenlere sağlanan asgari ücret desteği 500 liradan 700 liraya çıkarılacak. Kısa çalışma gerekçelerine “genel salgın” durumu da eklenerek, işyerlerindeki olumsuz etkilerin önüne geçilmesi hedefleniyor. Sigortalının kısa çalışma ödeneğinden yararlanabilmesi için gereken asgari prim ödeme gün sayısı 600’den 450’ye indirilecek.
2024 Ocak ayı emekli maaşı zammı düzenlemesi Resmi Gazete’de yayımlandıktan sonra, SSK emeklileri 17 Ocak, Bağ-Kur emeklileri ise 25 Ocak’tan itibaren yüzde 37,57 oranındaki zamlı maaşlarını almaya başlayacak. Zamlı emekli maaşlarının yatırılacağı tarihler ise 17-28 Ocak arasında olacak.
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın kabine sonrasında yaptığı açıklamayla SSK ve Bağ-Kur emeklisine ek yüzde 5 zam yapıldı. Bu artışlarla birlikte, emekli maaşları yüzde 42,6’ya yükselecek ve en düşük emekli maaşı 10 bin lira olacak. Yapılan ek zam farkının ise şubat ayındaki maaşlara yansıması planlanıyor.