ABD’de ilk defa işsizlik maaşı başvurusunda bulunanların sayısı, 21 Ocak ile biten haftada 186 bine gerileyerek Nisan 2022’den bu zamana en düşük seviyesini kaydetti.
ABD Çalışma Bakanlığı, haftalık işsizlik maaşı başvurularına yönelik verileri açıkladı.
Buna göre, ülkede ilk kez işsizlik maaşı talebinde bulunanların sayısı, 21 Ocak ile biten haftada önceki haftaya göre 6 bin kişi azalarak 186 bine indi. Piyasa beklentilerinin aksine azalış göstererek Nisan 2022’den bu yana en düşük düzeyine inen işsizlik maaşı başvurularının, bu dönemde 205 bin seviyesinde gerçekleşmesi öngörülüyordu.
İşsizlik maaşı başvurularına yönelik önceki haftanın verisi ise 192 bine revize edildi.
Geçtiğimiz hafta itibarıyla 4 haftalık ortalama işsizlik maaşı başvuruları, bir önceki haftaya kıyasla 9 bin 250 kişi azalarak 197 bin 500’e düştü.
Süregelen işsizlik başvuruları ise 14 Ocak ile biten haftada 20 bin kişi artarak 1 milyon 675 bine yükseldi.
Analistler, işsizlik maaşı başvurularındaki düşüşün ABD Merkez Bankası’nın (Fed) agresif para politikası sıkılaşmasına rağmen iş gücü piyasasının sıkı kalmaya devam ettiğini gösterdiğini ifade etti.