Koronavirüs salgınıyla beraber otomotivde patlak veren çip tedarik problemleri, ardından tüketici elektroniğine de sıçramıştı.
Aylar geçmesine karşın çözülemeyen çip krizi, 2022 senesinde de akıllı telefon pazarını etkilemeye devam etti.
Satışlar düşmeye devam ediyor
Geçen senenin dördüncü çeyrek analizlerine göre akıllı telefon pazarı 270 milyon civarında satış yaptı ve yıllık yüzde 17 gerileyiş yaşadı. Böylelikle akıllı telefon pazarı, son 10 yılın en kötü dördüncü çeyreğini geçirdi.
Son çeyrekte zirvedeki markalar
Apple, yaşanan tüm olumsuzluklara karşın pazar payını yüzde 25’e çıkardı ve liderlik koltuğunu korudu. Güney Koreli teknoloji devi Samsung ise yüzde 20 pazar payıyla ikinci sırada kendine yer edindi.
2022 yılı genelinde ise akıllı telefon sevkiyatları yüzde 11 gerileyerek 1.2 milyar civarında seyretti.
2022 genelinde Samsung, yüzde 22 pazar payıyla ilk sırada bulunurken, Apple ise yüzde 19 ile ikincilik koltuğuna oturdu.