Şeker ithalatında 15 Ekim’e kadar 400 bin ton tarife kontenjanı uygulanması belirlendi.
Şeker İthalatında Tarife Kontenjanı Uygulanması Hakkında Cumhurbaşkanı Kararı ve Ticaret Bakanlığı tarafından konuya yönelik hazırlanan tebliğ, Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe girdi.
Buna nazaran, kamış veya pancar şekerinde tarife kontenjanı miktarı 400 bin ton olarak tespit edilirken, tarife kontenjanı dönemi sonu 15 Ekim 2022 olarak kararlaştırıldı.
Tarife kontenjanı çerçevesinde gerçekleştirilecek ithalatta gümrük vergisi “sıfır” olarak ve varsa ek mali yükümlülükler de “sıfır” olarak uygulanacak.
Tarife kontenjanı haricinde kalan ithalatta ise yürürlükteki ithalat rejimi kararı çerçevesinde söz konusu eşya için belirlenen gümrük vergisi ile varsa ek mali yükümlülükler uygulanacak.
Konuya yönelik yayımlanan tebliğle de şeker ithalatında uygulanacak tarife kontenjanının dağıtım yöntemi ile başvuru ve kullanım usul ve esasları tespit edildi.