ABD’nin önde gelen teknoloji şirketlerinden Apple, ocak-mart döneminde gelir ve karını artırırken, Amazon gelirini artırmasına karşın zarar açıkladı. Intel de aynı dönemde gelirinin azaldığını fakat karının arttığını belirtti.
Apple, Amazon ve Intel 2022’nin ocak-mart dönemine ait bilançolarını duyurdu.
Apple’dan yapılan açıklamaya nazaran, bu senenin ocak-mart dönemi bilançosunda şirketin geliri geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 9 artarak 97,3 milyar dolara ulaştı. Şirket, geçen senenin ocak-mart döneminde 89,6 milyar dolar gelir elde etmişti.
Firmanın geçen senenin aynı döneminde 23,6 milyar dolar olan net karı ise yüzde 6 artarak 25 milyar dolara ulaştı.
Şirketin hisse başına karı da bu dönemde 1,40 dolardan 1,52 dolara çıktı.
– iPhone ve Mac satışları artarken, iPad satışları azaldı
Bu dönemde Apple’ın akıllı telefon ve bilgisayar satışları artarken, tablet satışları düştü.
iPhone satışlarının tutarı ocak-mart döneminde geçen senenin aynı dönemine göre yüzde 6 artarak 50,6 milyar dolara ulaştı.
Aynı dönemde iPad satışları yüzde 3 azalışla 7,6 milyar dolara düşerken, Mac satışlarının tutarı ise yüzde 14 artışla 10,4 milyar dolara çıktı.
– Amazon’dan ilk çeyrekte 3,8 milyar dolarlık zarar
Amerikalı e-ticaret devi Amazon ise ilk çeyrekte gelirini artırmasına karşın 2015’ten bu yana ilk kez 3 aylık dönemde zarar ifade etti.
Şirketten yapılan açıklamaya nazaran, Amazon’un bu senenin ocak-mart döneminde elde ettiği gelir geçen senenin aynı dönemine göre yüzde 7 artarak 116,4 milyar dolara çıktı. Şirketin geçen senenin aynı dönemindeki net satışları 108,5 milyar dolar olarak kayıtlara geçmişti.
Geçen senenin ilk çeyreğinde 8,1 milyar dolarlık kar açıklayan Amazon, bu senenin aynı döneminde 3,8 milyar zarar ettiğini ifade etti.
E-ticaret devinin geçen senenin ilk çeyreğinde 15,8 dolar olan hisse başına karı da bu senenin ilk çeyreğinde 7,6 dolara düştü.
Açıklamada görüşlerine yer verilen Amazon Üst Yöneticisi Andy Jassy, “Salgın ve bunu takiben Ukrayna’da çıkan savaş, alışılmadık büyüme ve zorluklar getirdi.” diye konuştu.
– Intel’in satışlarında yüzde 7’lik azalış
Dünyanın en büyük mikroçip üreticisi firmalarından Intel de bu senenin ilk çeyreğinde satışlarının azaldığını ifade etti.
Intel’den yapılan açıklamaya nazaran, firmanın senenin ilk çeyreğinde elde ettiği gelir geçen senenin aynı dönemine göre yüzde 7 azalarak 18,4 milyar dolara düştü. Şirket, geçen senenin ocak-mart döneminde 19,7 milyar dolar gelir sağlamıştı.
Firmanın ilk çeyrek net karı ise geçen senenin aynı dönemine kıyasla yüzde 141 artışla 8,1 milyar dolara yükseldi. Intel, geçen senenin ilk çeyreğinde 3,4 milyar dolar net kar açıklamıştı.
Şirketin geçen senenin ilk çeyreğinde 0,82 dolar olan hisse başına karı da 1,98 dolara ulaştı.