featured
  1. Haberler
  2. Ekonomi
  3. Borsa
  4. 16/05/2022 VİOP’ta endeks kontratı haftaya düşüşle başladı

16/05/2022 VİOP’ta endeks kontratı haftaya düşüşle başladı

Google'da Abone Ol
0
Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

Borsa İstanbul Vadeli İşlem ve Opsiyon Piyasası’nda (VİOP) haziran vadeli BIST 30 endeksine dayalı kontrat, haftaya düşüşle başlamasının akabinde 2.818 puanda dengelendi.

Haziran vadeli endeks kontratı, açılışta en düşük 2.814,00 puanı görmesinin ardından önceki normal seans kapanışının yüzde 0,2 altında 2.818 düzeyinden işlem görüyor.

Cuma günü, alıcılı seyreden endeks kontratı normal seansı önceki kapanışa kıyasla yüzde 1,4 yükselişle 2.824,25 puandan tamamladı. Endeks kontratı, akşam seansında ise 2.821,50 puana düştü.

Analistler, küresel çapta açıklanan veriler ve gelişmelerin ekonomik büyüme ve enflasyonist baskılara yönelik endişelerin gündemde kalmasına neden olduğunu belirterek, piyasalarda oynaklığın bir müddet daha devam edebileceğini söyledi.

Bu hafta G7 Maliye Bakanları Zirvesinin yanı sıra ve ABD Merkez Bankası Başkanı (Fed) Jerome Powell ile Avrupa Merkez Bankası Başkanı (ECB) Christine Lagarde’ın açıklamalarının piyasaların odağında olacağını ifade eden analistler, bugün ise yurt içinde ödemeler dengesi, Avro Bölgesi’nde dış ticaret dengesi ve ABD’de New York Fed imalat endeksinin izleneceğini ifade etti.

Analistler, teknik açıdan endeks kontratında 2.780 ve 2.750 düzeylerinin destek, 2.850 puanın direnç konumunda olduğunu kaydetti.

Ekonomistler, cari işlemler hesabının martta 5 milyar 350 milyon dolar açık vermesini bekliyor. Ekonomistlerin 2022 sonuna yönelik cari işlemler açığı beklentisi ise 38 milyar 279 milyon dolar seviyesinde gerçekleşti.

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

0/30 karakter

Giriş Yap

Finansopia ayrıcalıklarından yararlanmak için hemen giriş yapın veya hesap oluşturun, üstelik tamamen ücretsiz!