featured
  1. Haberler
  2. Ekonomi
  3. Kapasite kullanım oranı mart ayında arttı

Kapasite kullanım oranı mart ayında arttı

Google'da Abone Ol
Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası (TCMB), Mart 2025 dönemine ait kapasite kullanım oranı verilerini açıkladı. TCMB’nin verilerine göre, mevsimsel etkilerden arındırılmış kapasite kullanım oranı, bir önceki aya göre 0,3 puan artarak yüzde 75,2 seviyesine yükseldi.

Kapasite Kullanım Oranı ve İktisadi Yönelim Anketi

Mart 2025 verileri, TCMB tarafından yapılan İktisadi Yönelim Anketi sonuçlarına dayandırılmaktadır. Anket, 1738 imalat sanayi iş yerinin yanıtlarıyla oluşturulmuş ve imalat sanayisindeki genel kapasite kullanım durumu değerlendirilmiştir.

İmalat Sanayisinde Kapasite Kullanımı Azaldı

Açıklamaya göre, imalat sanayisi genelinde kapasite kullanım oranı, mart ayında bir önceki aya göre 0,1 puan azalarak yüzde 74,4 seviyesine geriledi. Bu, üretim seviyelerindeki hafif bir azalmayı işaret ediyor.

Mevsimsel Etkilerden Arındırılmış Verilerde Artış

Mevsimsel etkilerden arındırılmış veriye göre, kapasite kullanım oranı 0,3 puan artarak yüzde 75,2 seviyesine yükseldi. Bu artış, sanayi üretimindeki genel iyileşmeye ve işletmelerin kapasite kullanımında sağlanan verimliliğe işaret ediyor.

Giriş Yap

Finansopia ayrıcalıklarından yararlanmak için hemen giriş yapın veya hesap oluşturun, üstelik tamamen ücretsiz!