featured
  1. Haberler
  2. Ekonomi
  3. Emtia
  4. Merkez Bankaları altın alımlarını hızlandırdı

Merkez Bankaları altın alımlarını hızlandırdı

Google'da Abone Ol
Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

Dünya Altın Konseyi verilerine göre, merkez bankalarının altın talebi ekim ayında belirgin bir artış gösterdi. Ay boyunca gerçekleşen 53 tonluk net alım, yılın en yüksek aylık altın alımı olarak kayda geçti. Bu rakam, eylüle göre yüzde 36’lık bir artışa işaret ediyor.

Yılın İlk 10 Ayında 254 Tonluk Toplam Alım

Merkez bankalarının yıl başından ekim sonuna kadar yaptığı bildirilen toplam altın alımı 254 ton seviyesine ulaştı. Ancak bu rakam, önceki üç yılın aynı dönemlerine kıyasla daha ılımlı bir artış temposunu yansıtıyor. Buna rağmen ekim ayındaki güçlü talep, küresel rezerv çeşitlendirme eğiliminin sürdüğünü ortaya koyuyor.

En Fazla Alım Polonya Merkez Bankası’ndan

Ekim ayında altın alımına en yüksek katkıyı Polonya Merkez Bankası yaptı. Uzun bir aranın ardından yeniden alım sürecine dönen banka, hedeflediği yüzde 30 altın payı doğrultusunda ay içinde 16 ton altın alarak rezervlerini 531 tona çıkardı. Böylece Polonya’nın toplam rezervlerinin yüzde 26’sı altından oluşur hale geldi.

Gelişen Ülkelerde Alımlar Arttı

Brezilya Merkez Bankası da ikinci ay üst üste alım gerçekleştirerek 16 ton altın ekledi ve toplam varlığını 161 tona yükseltti.
Diğer gelişen ülke merkez bankalarının ekim ayındaki altın alımları ise şu şekilde gerçekleşti:

  • Özbekistan: 9 ton
  • Endonezya: 4 ton
  • Türkiye: 3 ton
  • Çekya: 2 ton
  • Kırgızistan: 2 ton

Ayrıca Gana, Çin, Kazakistan ve Filipinler de 1 tonun üzerinde alım bildirdi ve ekim ayında genişleyen alıcı grubunda yer aldı.

Giriş Yap

Finansopia ayrıcalıklarından yararlanmak için hemen giriş yapın veya hesap oluşturun, üstelik tamamen ücretsiz!