Borsa İstanbul, Osmanlı Döviz Altın Yetkili Müessese AŞ ve Özbey Kıymetli Madenler Ticaret AŞ’nin işlem yapma yetkilerini geçici olarak kaldırdığını duyurdu. Kamuyu Aydınlatma Platformu (KAP) üzerinden yapılan açıklamada, kararın Borsa İstanbul AŞ Borsacılık Faaliyetlerine İlişkin Esaslar Yönetmeliği doğrultusunda alındığı belirtildi.
Yetki Askıya Alma Kararı Resmen Açıklandı
Borsa İstanbul’un KAP’a yaptığı açıklamada şu ifadelere yer verildi:
“Borsamız tarafından Osmanlı Döviz Altın Yetkili Müessese A.Ş. ile Özbey Kıymetli Madenler Ticaret A.Ş.’nin işlem yapma yetkilerinin Borsa İstanbul AŞ Borsacılık Faaliyetlerine İlişkin Esaslar Yönetmeliği kapsamında geçici olarak kaldırılmasına karar verilmiş olup anılan kıymetli madenler aracı kuruluşlarının Borsamızda yeniden faaliyete geçmeleri halinde ayrıca duyuru yapılacaktır.”
Faaliyetlerin Yeniden Başlaması Durumunda Kamuoyu Bilgilendirilecek
Borsa İstanbul, ilgili şirketlerin işlem yapma yetkisinin geçici olarak kaldırıldığını vurgularken, söz konusu şirketlerin borsada yeniden işlem yapmaya başlamaları halinde kamuoyuna bilgilendirme yapılacağını duyurdu.